Sjuk. Igen...

Sitter o letar jobb. Dom amdra spelar pictionary. Jag orkar inte vara med, har jackan på mig o snorar för fullt. Huvudet hänger inte med, jag fryser o vill bara hem. Hem o mysa med mina barn, på med myskläder o göra fredag, aaaah LÄNGTAR!! Det finns jobb, som jag vill ha, som jag kanske skulle få, OM jag kunde jobba kvällar o nätter. Det är helt sjukt vad svårt det blir om man inte kan det. Det verkar inte som att man ska kunna ha ett heltidsjobb om man är ensamstående. Ledsen jag blir, när allt jag vill är att jobba. Jobba o tjäna pengar så jag slipper ha konstant ont i magen för hur allt ska räcka till. Särskilt nu. Jag har ångest, mer för varje dag, det är snart julafton o jag vill kunna göra barnen glada. 
Jag avskyr det här.
Det skulle va så lätt om man hade någon att dela allt med. Gu vad jag skulle jobba, spara pengar o åka iväg på semester med barnen. Kunna köpa nya kläder åt dom. Kunna gå på bio med dom. Kunna göra en riktig brakmiddag med trerätters för en gång skull. Baka en hel dag o testa nya saker. Kunna göra något utöver det vanliga utan att behöva dra in på allt annat. Pengarna räcker till mat så vi klarar oss sen är det slut. Jag vill kunna handla utan att räkna efter i huvudet o få halvt panik framme vid kassan om pengarna räcker eller inte. 
 
JAG VILL BARA HA ETT JOBB!! 
 
...och någon att dela allt med.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0